Icon
Icon
Icon
Icon
Icon
Icon

~Teratak I-City~

Saturday, October 1, 2011

5 Kes Perceraian Termahal Di Dunia

10/01/2011 09:38:00 PM
0 comments




5. Robert dan Sheila Johnson 
Pengasas BET dan juga seorang jutawan Afrika-Amerika pertama.Setelah menikah selama 30 tahun,Robert dan Sheila berpisah pada tahun 2000.Sheila diperkirakan menerima wang sebanyak US $400 Million.Keduanya tetap bekerjasama dalam bisnes sepertimana di dalam perjanjian yang telah dibuat.Pada tahun 2005,Sheila menikah dengan William T. Newman Jr,hakim yang mengendalikan kes perceraiannya.
4. Craig dan Wendy McCaw 
Pengasas McCaw Cellular dan juga usahawan berpengaruh di Seattle,Amerika Syarikat,Craig McCaw dan istrinya Wendy berpisah pada tahun 1998.Mereka berpisah tidak lama setelah menjual syarikat AT&T dengan harga antara US $11 - 12 juta.Pampasan perceraian yang diterima Wendy sebanyak US $460 Million,dan memungkinkan Wendy membeli Santa-Barbara News-Press dari New York Times.Pampasan perceraian tersebut membuat Wendy masuk dalam senarai 400 orang terkaya di Amerika edisi majalah Forbes.
3. Adnan dan Soraya Khashoggi 
Hampir selama dua dekad,perceraian jutawan yang berasal dari Arab Saudi,Adnan Kasshoggi dan Soraya menjadi perceraian paling mahal yang pernah berlaku.Meskipun perceraian tersebut terjadi pada tahun 1974,tetapi Soraya melakukan tuntutan hingga tahun 1979 untuk mendapatkan pampasan perceraian sebanyak US $874 Million.Adnan kehilangan status jutawannya pada tahun 2007,dan hal tersebut dikabarkan terjadi akibat kes perceraiannya.
2. Bernie dan Slavica Ecclestone 
Pada 2009 perceraian antara jutawan Bernie Ecclestone dan istrinya menjadi perceraian termahal ketika itu.pampasan yang diterima Slavica diperkirakan mencapai US $1 Billion.Dengan pampasan tersebut membuat Slavica,yang merupakan bekas model Armani membeli Times,London.Dia juga ada membeli pesawat persendirian berharga $60 Million.
1. Rupert dan Anna Murdoch 
Setelah membina rumah tangga selama 32 tahun dan memiliki tiga anak,mereka berpisah pada tahun 1999.pampasan perceraian yang didapatkan Anna diperkirakan mencapai US $1,7 Billion.Lalu,17 hari setelah perceraian selesai,Rupert menikah dengan Wendi Deng, dan Anna pula menikah dengan seorang pelabur bernama William Mann beberapa bulan kemudian. 

If You Enjoyed This Post Please Take a Second To Share It.

Stay Connected With Free Updates

Subscribe via Email

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...