Icon
Icon
Icon
Icon
Icon
Icon

~Teratak I-City~

Saturday, October 1, 2011

6 Trade Mark Paling Terkenal Di Dunia

10/01/2011 09:59:00 PM
0 comments




1.Southwest Airlines
Pada tahun 2009 lalu perusahaan yang berpangkalan di Dallas ini telah mengangkut jumlah penumpang terbanyak di antara syarikat penerbangan lain di Amerika Syarikat.Di tahun tersebut syarikat penerbangan ini menjadi satu-satunya syarikat penerbangan yang menerbangkan 100 juta penumpang. syarikat penerbangan ini memiliki keunggulan dibandingkan perusahaan-perusahaan penerbangan lainnya,yaitu struktur jadual yang kuat,formula harga yang rendah,dan cara kerja yang terkenal dengan ketepatan waktunya. Menurut para penumpang,Syarikat Southwest ini memiliki 'spirit' yang tiada duanya di industri ini.
2.Apple
Berada di kedudukan nombor lima di tahun 2009 lalu,tahun ini Apple kembali ke senarai tiga besar jenama paling terkenal di dunia.Apple berhasil menciptakan produk yang telah membuat revolusi bagi pengguna dan industri bisnes.Bagi industri bisnes,daya tarik Apple sangat nyata,computer buatan syarikat ini dinilai sangat tinggi dalam hal cara kerja,ketahanan,dan kemampuan untuk membendung virus.syarikat yang berpangkalan di California ini juga menyediakan bagi klien-klien bisnesnya dengan tutorial online,software yang khusus untuk bisnes,dan content editorial yang mudah dipahami.
3.UPS
UPS merupakan wujud nyata dari penyedia perkhidmatan kelas dunia,dengan jasa pengiriman ke seluruh tempat di dunia. Perusahaan logistic dan pengiriman yang berpangkalan di Atlanta ini telah membuat sebuah komitmen yang kukuh untuk imej perusahaan.Salah satu dari komitmen perusahaan ini adalah untuk mengurangi masalah lingkungan dari bisnesnya dengan mengambil jalan yang paling dekat bagi kenderaan-kenderaan pengirimannya,dan juga dengan menghantar para kakitangannya ke dalam program profesionalisme.
4.Intuit
Jika Anda mengunjungi website rasmi intuit,Anda akan memperoleh gambaran mengapa jenama dagang ini mampu berada di kedudukan keempat jenama dagang yang paling terkenal di dunia. Perusahaan ini mengembangkan website yang menciptakan alat dan sumber daya bagi bisnes kecil.Perusahaan yang berpangkalan di Mountview, California,ini telah meningkatkan 10 spot baru di tahun 2010 ini karena mereka telah menciptakan cawangan yang fokus untuk membantu pertumbuhan bisnes kliennya.
5.iPhone
Steve Jobs sudah mengetahui bahwa ketika dia memperkenalkan iPhone di tahun 2007 dia sedang memulai sebuah revolusi.Steve Jobs sama sekali tidak keliru.ketika ini dengan iPhone jutaan pengguna dapat membaca dan membalas email,mengirim SMS,membuat panggilan,membaca buku,semuanya dengan satu alat.
6.Adobe
Adobe System Inc. merupakan salah satu perusahaan yang produknya boleh dikatakan unik dan tidak ada duanya. Perusahaan ini mengembangkan software yang penting untuk menciptakan multimedia online dan offline,dan merupakan software yang penting dalam industri penerbitan,dan industri lain.Adobe menciptakan program percuma bagi para pengguna untuk dapat menciptakan dan melihat sendiri hasil karya mereka dengan software tersebut.

If You Enjoyed This Post Please Take a Second To Share It.

Stay Connected With Free Updates

Subscribe via Email

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...