Icon
Icon
Icon
Icon
Icon
Icon

~Teratak I-City~

Tuesday, March 15, 2011

5 Hackers Sensasi dan Terhebat Dunia

3/15/2011 06:46:00 PM
0 comments


1 - Jonathan James
James adalah seorang hackers muda yang berusia 16 tahun berasal dari Amerika dihukum kerana kesalahnnya didalam cunia cyber.Dia telah dihukum kerana telah menceroboh (hack) jabatan pertahanan Amerika.


Selain itu,James juga telah berjaya mencuri software NASA yang dianggarkan beharga $1.7 juta dollar AS. Akibat dari perbuatan James,NASA terpaksa untuk mematikan server dan sistemnya.

Akibatnya,James telah dihukum tidak boleh menyentuh komputer selama 10 tahun.James sekarang sudah berada dijalan yang benar dan telah diberi kepercayaan untuk handle sebuah perusahaan keamanan di dalam bidang komputer.

2 - Adrian Lamo
Andrian merupakan seorang hackers yang telah menceroboh New York Times untuk mendapatkan info personal dan beberapa security number dan turut menceroboh Microsoft.

Akhirnya dia didenda $65.000 dollar US atas kesalahnnya.Tetapi sekarang dia telah menjadi pengacara di beberapa acara seminar yang dianjurkan.

3 - Kevin Mitnick
Korang kenal ke dengan Kebin Mitnick nih?ok untuk pengetahuan semua,dia adalah leganda yang betul2 mantap antara hackers2 yang wujud kat dunia ni.

Antara perbuatan dan kesalahan yang telah dilakukan Kevin adalah :
-Menggunakan Los Angeles bus transfer system untuk mendapatkan maklumat.
-Dia juga telah berjaya mengaburi FBI atas setiap kesalahan yang dilakukannya.
-Kevin juga turut hack DEC system (Digital Equipment Corporation)untuk mendapatkan administrator positon dalam satu komputer IBM untuk berjudi.
-Bukan setakat sistem DEC yang dihack Kevin,dia juga dapat hacking Motorola, NEC, Nokia, Sun Microsystems,Fujitsu Siemens systems dan banyak lagi kelakuan dia yang luar biasa yang dilakukan Kevin.

Kevin telah ditangkap oleh FBI dengan bantuan Tsutomu Shimomura yang menjejaki (tracking)melalui rangkaian HP’ yang dibawa Kevin ketika itu.dia sudah insaf dan telah menjadi seorang penulis buku, konsultan security, dan pengacara.

4 - Kevin Poulsen
Dikenali sebagai Dark Dante dan dia antara hackers yang berjaya hacking database FBI.Selain tu,dia jua telah berjaya menghack seluruh lines phone station kerana Memang kemahiran dia menghack phone lines.(hebat gila)

Dan kini dia telah menjadi senior editor di Wired News, dan berjaya menangkap 744 penyamaran sex melalui profile Myspace.

5 - Robert Tappan Moris
Robert yang berasal dari Jerman telah menamakan komputernya sebagai FUCKUP (First Universal Cybernetic-Kinetic Ultra-Micro Programmer).Dia telah lama berkecipung didalam dunia hackers sejak tahun 1985-1988.

Dia telah berjaya hacking beberapa sistem militer AS dan turut menghack sebuah pusat tenaga nuklear AS pada zaman perang dingin dan hasil hackannya dijual ke KGB (Agen Rahsia Uni Soviet).

Pada tahun 1988,dia telah dikesan dan ditangkap.Menurut info,dia telah membakar tubuhnya sendiri, namun siapa tahu ini merupakan konspirasi tinggi antara US dan Soviet pada perang dingin itu.


Layari : Zonfiniti

If You Enjoyed This Post Please Take a Second To Share It.

Stay Connected With Free Updates

Subscribe via Email

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...