Icon
Icon
Icon
Icon
Icon
Icon

~Teratak I-City~

Sunday, October 2, 2011

Wanita pembelit kebas RM360,000

10/02/2011 11:52:00 AM
0 comments





Seorang wanita pakar putar belit yang mendakwa dirinya memiliki lombong bijih timah menjadi buruan polis selepas dikesan memperdaya orang ramai membabitkan ratusan ribu ringgit dengan seorang ahli perniagaan menjadi mangsa terbaru dengan kerugian lebih RM360,000 selepas diperdaya suspek yang mendakwa mempunyai kabel dengan Pejabat Daerah dan Tanah Kinta (PDTK).



Wanita berusia 32 tahun itu dikenali sebagai Haslinda, menipu mangsa kononnya boleh mendapatkan bekalan pasir bagi pembinaan jalan raya selain mendapatkan permit segera mengeluarkan pasir daripada PDTK.

Terpedaya dengan janji wanita itu, Yip Kam Weng, 58, yang juga pengarah urusan sebuah syarikat kejuruteraan memasukkan RM50,000 sebagai deposit ke dalam akaun wanita terbabit Jun lalu.

Bagaimanapun, selang tiga bulan kemudian mangsa mendapati permit pasir untuk projek jalan raya di Kampung Gajah yang dijanjikan suspek diberikan kepada pihak lain.

Yip yang ditemui di Pusat Khidmat dan Aduan Barisan Nasional Perak di sini semalam berkata, dia merujuk permit yang diperoleh menerusi wanita terbabit kepada PDTK sebelum pegawai pejabat itu mengesahkan dokumen berkenaan palsu.

sumber maklumat : http://hmetro.com.my/

If You Enjoyed This Post Please Take a Second To Share It.

Stay Connected With Free Updates

Subscribe via Email

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...